الجمعة، يونيو 20، 2008

لية يخونك العيش والملح



لية يخونك العيش والملح ؟؟؟؟
محستش ولا يجى ميت مليون مرة
انك نفسك تقولها لحد
وانت نفسك تبكىوتلوموا
وترتمى فى حضن نفسك
من شدة كسرتك ادام نفسك
مش لاقى تفسير للى هو عملوا
وقتها بتحس ان كسرة الدانيا جواك
وان قلبك اتخلع من مكانوا
وتبكى ولو مبكتش
دموعك تنزل باردة على قلبك
وتحس انك محتاج تدفيها
بكدبة هو يكدبها عليك
ويقلك مكنش قصدى
ورغم كدة ميكدبش الكدبة دى
وقتها مبيبقاش جواك الا سؤال واحد
وتبقى هتموت وتعرف اجابتة
لية يخونك العيش والملح؟؟
لية تخون عشرتى ؟؟ل
ية تبقى قليل الاصل؟؟
وتبقى انانيى اوى كدة
وتقابل معملتى الحلوة واخلصى
بغدر ونكران
لية متحبش غير نفسك ؟؟
ولا فكرتش فيا لحظة واحدة
]ولا فكرتش فى اللى انا حسة دلوقتى
لية تدوس عليا اوى كدة
وتحسسنى انى كنت عاوز افضى البحر من المية
دانا كنت حاسس انا كل اللى بنا ميسواش كل كنوز الدانيا
وانت تيجى وترمى كل اللى بنا كدة
من غير اى اهتمام
لية يخونك العيش والملح؟؟
مفتكرتش ليا ولو حاجة عملتها حلوة فى حقك ؟؟
مفتكرتش مرة وقفت جمبك فى وقت شدة؟؟
مفتكرتش فى يوم قلت عنك كلمة حلو ؟؟
مفتكرتش يوم سئلت عنك ؟؟
لية يخونك العيش والملح ؟؟؟
دانت كنت عندى اوقات اهم من نفسى
ومشاكل هى مشكلى
وكنت افكر فى حل فيها اكتر مانت تفكر
وكان فرحك اهم عندى
واسعى ليك فى كل حاجة
وطلباتك عندى اوامر
حتى من غير مطلب كنت بعمل
جايز مكنتش بعمل كل حاجة
بس كنت حاسس بيك اوووووووووووى
وكنت بخاف عليك اوووووووووووى
وبحافظ على عشرتنا اوووى
وبعد دة كلوا
لية يخونك العيش والملح؟؟؟
وللى يصدمنى اكتر
ويحسسنى انى بجد هموت
انك تحس انك ولا عملت حاجة
ولما الومك
وعتب عليك
تقولى اللى انت فية دة
اوهام احلام سراب
كل واحد بدور على صالحة ومصلحتة
وحتى لو عنيا بكت قدامك
هلاقى قلبك حجر
مش هتحس قد اية انا مكسور
ومكسوف من نفسى اووووووى
انى قد كدة قدرتك
وانت ولا همك كل اللى بنا
اللى بنا دة اللى انا شيفة اكبر من الجبال
واللى انت شيفة شوية رمل وطيرهم الهوا
وقلبى دقاتوا تقف بجد
لما عنيا تسئلك لية
يخونك العيش والملح؟؟؟
وعنيك تجاوب
علشان انت عبيط
سازج
مغفل
محدش كدة انهردة
فووووووووووووووووووق لنفسك
الدانيا مش كدة
كل دة ممكن تحسوا فى اقل من لحظة
لكن يقصر عليك عمر بحالة
وتندم ندم عمرك على كل لحظة ادتهالوا
وتسئل نفسك ويجننك سوالك
لية يخونك العيش والملح ؟؟
وقتها قول لنفسك
انا مش مغفل
ولا سازج
انا عندى قلب بيحب الناس ويخلصلهم
ويخاف عليهم
اة خنى اخويا
وصحبى
وحبيبى
وصديقى
وكل اللى ليا
بس قلبى بقيلى
بكرة هلاقى اللى يعرف قيمتة ويحافظ علية
ولا عمرى تانى هقول لية يخونك العيش والملح؟؟؟
بس هخاف على قلبى ومديش الامان لحد
وهفكر نفسى كل لخظة وثانية
بسؤال اللى جننى كتير وخلانى فى الاخر
مغفل وسازج
لية يخونك العيش والملح؟؟؟؟

هناك تعليق واحد:

Desart Lion يقول...

ياااااااااااااه يا بوسي
كلامك مس قلبي من جوة لاني ياما حسيت الاحساس ده وكان دايما بحس اني هتجنن من كتر السؤال ما بيضرب في دماغي من جوة ليه تخون العيش والملح.
دائما كل الي تعامليه كويس وتديله كل شيء كويس جواكي ما بيقابلوش الا بنكران الجميل والغدر وتحسي فعلا انك انكسرتي. انا بكتب كلامي ده وانا حاسس بيكي 100% لاني عندي نفس الاحساس ده دلوقتي وحاسس اني متغاظ جدا ومكسور جدا وقلتها لاعز ناس علي قلبي انا اول مرة في حياتي اني اندم علي معرفة شخص واندم علي معاملتي الكويسة واندم علي كل مساعدة كل لحظة من وقتي ضيعتها عشانه كل خدمة قدمتها كل نصيحة قدمتها نادم علي اني انا الي كنت السبب ان اعرف الشخض ده وبلوم نفسي كل يوم لان نفسي دي هي الي خلتني عرفته نادم عشان نفسي دي هي الي خلتني انجرح وابتديت اكره اد ايه انا طيب ومش عاوز اكون طيب بعد كده لاني فعلا ابتديت اكره نفسي من كتر ما انا زعلان منها.
بس اقلك برده يا بوسي لا الحلو بيدوم ولا الوحش بيدوم زي ما بتقابلي اشخاص كويسين بتقابلي اشخاص تانين ميستاهلوش ان ذاكرتك اصلا تحتفظ بيهم. ولازم يبقو طبقا لرأيي المتواضع Lost from mind وده اقل شيء يستاهلوه.

انا معاكي في كل كلامك وبقول معاكي نفس السؤال ليه يخونك العيش والملح.
لكن هيكون الرد دايما ايه غير الاتي :-
لاني خاين اصلا ومبيهمنيش غير مصلحتي
لاني مبحبش حد الا نفسي
لاني اصلا محبتكش ولا خفت عليك في يوم انا كل الي كان هاممني انا مصلحتي ايه معاك
لاني مادي ومبهتمش بحد اصلا
واخيرا لان اصلي كده والاصل دايما يغلب